Barcelona tindrà carril bici al carrer Aragó

02/07/2020

Línea Verde

info@lineaverdemunicipal.com

Amb el trànsit recuperant-se a tota velocitat i la contaminació pujant també fins a apropar-se als nivells prepandèmia, Barcelona ha decidit mantenir bona part de les actuacions urbanístiques empreses durant la crisi del coronavirus per facilitar els trajectes a peu, amb bicicleta i amb transport públic. A més, accelerarà noves intervencions, com l'eliminació de carrils en trams de la Diagonal i la Gran Via per millorar l'eficiència de la xarxa d'autobusos, o la que tindrà més càrrega simbòlica: habilitar un carril bici al carrer Aragó, una de les artèries principals, amb sis carrils, que travessa la ciutat i concentra trànsit, contaminació i soroll. El carril s'ubicarà al costat mar i se segregarà del trànsit amb un altre carril d'aparcament i serveis (contenidors). La idea és que estigui operatiu a l'octubre.

El paquet també inclou carril bici al passeig de la Zona Franca, una intervenció de la qual es parla des de fa anys però que no es materialitza. En les millores, notables, als carrils bus destaca l'ampliació dels carrils a la Diagonal, entre Francesc Macià i Aragó, una actuació que preveu eliminar un carril de cotxes en sentit Besòs. Sumada aquesta novetat al tall de trànsit als laterals, en aquest tram i en direcció Besòs hi haurà un sol carril per als cotxes. A la sortida de la ciutat per la Zona Universitària també es crearà un nou carril bus d'entrada a l'avinguda d'Esplugues (a costa dels cotxes) i un segon carril bus de sortida des de la plaça de Pius XII. També a la Gran Via entre el passeig de Gràcia i Marina s'habilitarà un segon carril bus, i també a costa del cotxe.

L'alcaldessa Ada Colau ha comparegut aquest dijous per anunciar que les mesures que s'han pres durant la pandèmia “no tenen marxa enrere”. “Hem de guanyar espai per a la vida, no volem tornar a la normalitat de la contaminació en cap cas”, ha reblat. Al seu costat, la tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha recordat que són actuacions que responen a “l'escolta dels veïns” i que l'experiència ha demostrat que “funcionen” i que la ciutadania les utilitza.

Respecte a l'habilitació de zones de passeig, s'ampliaran més voreres (carrer Pelai i ronda Universitat) i es mantindran bona part dels talls de carrers que s'han fet durant la pandèmia (laterals de Gran Via i Diagonal). En el cas de la Via Laietana, el tall dels caps de setmana s'endarrerirà fins a les tres de la tarda del dissabte per no interferir amb l'activitat del mercat de Santa Caterina. Les vies secundàries que es tallen de dia passaran de les 60 que s'han estat tallant des del maig a la meitat, 34. Sobre les artèries que s'han tallat durant el cap de setmana (com el passeig de Sant Joan, Pi i Margall, o Sants-Creu Coberta), es mantindran els caps de setmana; Gran de Gràcia i Fabra i Puig, un cap de setmana al mes, i Aragó, un diumenge al trimestre.

També està prevista una prova pilot, minúscula però simbólica, en què s'aixecaran 17 metres quadrats d'asfalt a la confluència entre els carrers Rocafort i Consell de Cent, que s'està pacificant. Una actuació en línia amb la supercruïlla del mercat de Sant Antoni. La inversión total prevista és de 2,2 milions d'euros.

CLARA BLANCHAR / EL PAÍS

Cerrar [X]Uso de cookies

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y recopilar datos estadísticos sobre hábitos de navegación. El uso de cookies es necesario para la notificación de incidencias. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. Puede obtener más información, o bien conocer cómo cambiar la configuración, en nuestra Política de cookies